ماشین های قدیمی و آنتیک و کلاسیک

ماشین های قدیمی و آنتیک و کلاسیک

درباره خرید و فروش ماشین های قدیمی و آنتیک و کلاسیک و لوازمشون و تاریخچه آنها
ماشین های قدیمی و آنتیک و کلاسیک

ماشین های قدیمی و آنتیک و کلاسیک

درباره خرید و فروش ماشین های قدیمی و آنتیک و کلاسیک و لوازمشون و تاریخچه آنها

پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

رونمایی از پلاک ویژه برای خودروهای کلاسیک و کلکسیونی

مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به اینکه برای تهیه و کار کارشناسی درباره آیین‌نامه شناسایی و صیانت از خودروهای کلاسیک 2 سال زمان صرف شده است،‌ گفت: کارگروهی برای اجرای مصوبه این آیین‌نامه، متشکل از نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان تربیت بدنی (کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی) و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به زودی تشکیل جلسه می‌دهد.


 

متن کامل این آیین‌نامه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی (کلاسیک) به شرح زیر است:
...  

 

ماده1- خودروهای تاریخی به خودروهایی اطلاق می‌شود که ضمن حفظ اصالت(کالبدی) از سلامت فنی کامل برخوردار باشد. انواع خودروهای تاریخی به شرح زیر است:

الف- خودروهای نفیس: خودروهایی که بیش از 50 سال از تولید آن گذشته باشد.

ب- خودروهای قدیمی: خودروهایی که بیش از 25 ‌سال از تولید آن گذشته باشد و از لحاظ طراحی و مهندسی ساخت و یا کاربردی بی‌نظیر باشد.

ج- خودروهای ویژه: خودروهایی که دارای بعد فرهنگی باشد.

ماده 2- کارگروهی با حضور نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (رئیس)، حفاظت محیط‌ زیست، تربیت‌بدنی(کمیته کلاسیک فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی)، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران(معاونت راهنمایی و رانندگی)، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنایع و معادن به منظور شناسایی مصادیق خودروهای تاریخی و اتخاذ تدابیر هماهنگ برای حفظ و صیانت از آن‌ها تشکیل می‌شود. دبیرخانه کارگروه مذکور در کانون یاد شده مستقر می‌شود.

ماده 3- وظایف کارگروه موضوع ماده (2) به شرح زیر است:

الف- شناسایی، تشخیص، دسته‌بندی و معرفی خودروهای موضوع ماده (1) به مراکز مرتبط برای حفظ آن‌ها با رعایت حفظ سرمایه‌ مجموعه‌داران.

ب- تهیه لیست و معرفی خودروهای موضوع ماده (1) برای صدور شناسنامه و پلاک توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و ابلاغ آن از طریق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری.

ج- تعیین مقدار کیلومتر تردد سالانه و ثبت در شناسنامه تاریخی خودرو.

د- تدوین دستورالعمل‌های اجرایی لازم و ارایه آن به مراجع ذی‌ربط قانونی در صورت لزوم.

ماده 4- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است برای خودروهای تاریخی شناسنامه تاریخی و پلاک خاصی را طراحی و مجوز تردد آن را صادر کند.

ماده 5- صدور شناسنامه تاریخی و نصب پلاک تردد مشروط به اخذ معاینه فنی خودرو است.

ماده 6- معاینه فنی خودروهای تاریخی باید متناسب با ضوابط فنی زمان تولید آن انجام گیرد.

ماده 7- دستگاه‌های متولی از رده خارج کردن خودروها موظفند نظر کارگروه موضوع ماده (2) را اخذ کنن 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
حمید یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 02:05 ب.ظ

با درود.خواستم بدونم ماشینهاى ٢٥ سال به بالا با طراحى خاص منظورشون چیه؟مثلا یک ماشین شورلت مدل ١٩٩١ که تعداد زیادى در کشور هست شامل این طرح میشه؟

محمود موسوی یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1395 ساعت 03:08 ب.ظ

سلام من یک دستگاه پژو ٤٠٤دارم پلاک قدیم تا کی باید صبر کنم برای پلا ک تاریخی

محمداسماعیلی جمعه 7 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 02:00 ق.ظ http://gravatar.com

سلام خسته نباشید من ماشینی دارم مال ٥٧سال پیش هست دوج کرنات امریکایی هست از نظر فنی سالم میباشید پلاکش قدیمی هست میخوام پلاک جدید پلاک ملی یا کلکسیونی براش بگیرم باید چه کار کنم چه اقداماتی رو انجام بدم لطفا راهنماایی کنید ممنون میشم

amirhosein یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:28 ب.ظ http://amirhosein

پلاک تاریخی برای خودرو ۲۵ سال به بالا کی اعلام میشه

درود فعلا هیچ شرایط جدیدی اعلام نشده

کاوه خسروی یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:10 ب.ظ

سلام و خسته نباشید
این طرح پلاک به کجا رسید ؟
من پلاک ماشینم هنوز قدیمیه ؟ چه کنم ؟

سلام دوست عزیزم تا اونجایی که من اطلاع دارم فعلا خبری از این طرح نیست و هم چنان باید صبر و شکیبایی داشته باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد